piątek, 17 lutego 2012

Światowy Dzień Kota. Potrawka warzywna z kurczakiem

„Ledwie zdążył pochłonąć krem z wątróbki, umyć pyszczek i zająć strategiczną pozycję w salonie, gdy zaczęli nadchodzić ludzie. Jego poirytowanie zakłóceniem codziennej rutyny łagodziła nieco świadomość, że goście będą się nim zachwycać. Jego imię w języku syjamskim podobno znaczyło „cudne zjawisko”, a on sam doskonale zdawał sobie sprawę ze swej urody. Ułożył się więc między dwoma georgiańskimi lichtarzami ze srebra, unosząc wysoko głowę i wyciągając jedną łapkę do przodu, a drugą podwijając z gracją; jego ogon tymczasem zwisał niedbale przez krawędź marmurowego gzymsu nad kominkiem. Czekał na komplementy.”
(Liliam Jacskon Braun - "Kot, który wiedział")



I cóż ja na to poradzę, że kiedy czytam książkę to same pchają mi się przed oczy fragmenty albo o kotach, albo o jedzeniu?
Ponieważ dzisiaj mamy Światowy Dzień Kota, a nazwa bloga zobowiązuje, więc pozwoliłam sobie na to co powyżej, zwłaszcza, że wciąż nie upiekłam kocich ciastek (Princess mówię z wyprzedzeniem, bo pewnie byś zapytała ;)).


W zamian serwuję kolejną szybką potrawkę. Nie, nie z kota, tylko warzywną z kurczaka. Na dodatek ekonomiczną, bo zrobiłam przegląd lodówki i do rondla wpadło to, co uprzednio wpadło w ręce. Wyszło dobre i tanie – jak w reklamie. Polubiliśmy się z potrawkami :)



Warzywna potrawka z kurczakiem (pomysł własny)

olej z pestek winogron
czerwona cebula w piórkach
mały kalafior podzielony na różyczki
marchewka w plasterkach
żółta papryka pokrojona w kostkę
suszony tymianek
ryż tri colore
bulion
mrożony groszek
pierś z kurczaka pokrojona w paski
sól, pieprz

Na głębokiej patelni na małym ogniu podsmażałam cebulę, kalafiora i marchewkę. Po 5 minutach dodałam paprykę, tymianek, suchy ryż i zalałam bulionem. Przykryłam pokrywką i gotowałam na małym ogniu. Kiedy ryż był już prawie gotowy dodałam paski kurczaka i groszek. Doprawiłam do smaku.


Potrawkę dodaję do akcji:

,

14 komentarzy:

  1. Niby to tylko to co wpadło w rękę, a wygląda i brzmi całkiem wytrawnie. Patrząc po składnikach to wcale nie byle co, fiu fiu ;)

    OdpowiedzUsuń
  2. O, pysznie Sis:).
    Nic się nie zmarnuje, a jak smacznie wygląda.
    Kochana, a cóż to za cudny kot? Piękny.
    Pozdrawiam ciepło.

    Ps. Sis, straszne te kody ma teraz blogger...nie chciałabyś się ich pozbyć? ;)

    OdpowiedzUsuń
  3. Paulino--->właśnie mnie zainspirowałaś! Następnym razem doleję trochę białego, wytrawnego wina! :)

    Siostra--->kot jest tego, co był, ale już nie jest ;)I tak właściwie to kota jest, a nie kot. Racja - piękna, a jaki ma ogon! W ogóle to kocisko jest, a nie kot ;)
    Z hasłami to już blogger coś zrobił, bo u Princess też były takie długaśne i mniej czytelne weryfikacje i myślałam, że sama sobie tak ustawiła...


    pozdr!

    OdpowiedzUsuń
  4. Jej, Oczko, toż to ryś jaki na tym zdjęciu jest, takie ma pędzelki śmieszne na uszach :))) No muszę powiedzieć, że mimo że sierściuch to ładny ;)

    I potrawka mniam :)))

    Buziak :)

    OdpowiedzUsuń
  5. fajny kociak :) A potrawka pyszna musi być :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Żabko--->to rysia jest ;)

    Ati--->potrawka z tych "na winie" ;))


    ściskam

    OdpowiedzUsuń
  7. no tak, nie z kota, a z kurczaka ;)

    OdpowiedzUsuń
  8. A co ugotowałby Twój kot? ;)

    OdpowiedzUsuń
  9. Kot fantastyczny pozycja jego obłędna pozdrawiam cieplutko

    OdpowiedzUsuń
  10. Wypada mi tylko żałować, że to nie mój kot ;)

    OdpowiedzUsuń
  11. Zemfi, mow mi szybko skad masz TAKIEGO kota i co to jest za rasa!

    OdpowiedzUsuń
  12. mój Kot? hmmmm pomyślmy ;P

    OdpowiedzUsuń
  13. Siostro Arkadio--->niestety kot nie jest mój, ja go tylko odwiedzałam. A póki co marzę o dwóch własnych...

    Princi--->hmmm o ile wiem, Twój jest dużo mniejszy i trochę inaczej wygląda ;)

    pozdr!

    OdpowiedzUsuń
  14. Aha!, Arku! - to jest rasa maine coon. Wielkie koty z duuużą ilością futra ;) I pędzelkami na uszach jak u rysi ;)

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za odwiedziny i komentarz.

Pozdrawiam
oczko

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...