piątek, 2 marca 2012

Sałatkowy weekend. Zielona soczewica z rukolą

Zielona soczewica stała w zaciszu szafki dłuższy czas, aż do ostatniego weekendu. Wtedy też zrobiłam sałatkę, którą znalazłam któregoś razu przeglądając książkę przygotowaną przez zespół miesięcznika „Kuchnia”. I co się okazało? Nie dość, że sałatka jest nie tylko nieskomplikowana, ale również pyszna. Wyszło więc na to, że powtarzaliśmy ją przez jeden weekend 3 – krotnie. Tym samym znacznie spadły nam zasoby zielonej soczewicy ;) Swoją drogą zdążyłam już zapomnieć, że kiedyś bardzo ją lubiłam. Chyba czas zacząć częściej warzyć z nią zupy :)



Sałatka z soczewicą i rukolą (źródło: "Jesień/Zima" - książka przygotowana przez zespół magazynu "Kuchnia", s. 16)

ugotowana w lekko osolonym wrzątku zielona soczewica (albo odsączona soczewica z puszki)
garść rukoli
żółta papryka pokrojona w paski
pomidorki koktajlowe (albo większe pokrojone w kostkę)
czerwona cebula pokrojona w piórka

sos: 3 łyżki octu balsamicznego, 2 łyżki oliwy, 1 łyżka octu winnego z białego wina (albo sok z cytryny lub limonki), sól i pieprz do smaku – wszystko wymieszane razem)

Składniki sałatki wymieszać razem. I jeść :)






Sałatkę dodaję do akcji Neoflam w kategorii: Wegetariański przysmak, czyli warzywa w roli głównej



Oraz akcji na Durszlaku:

,

11 komentarzy:

  1. Piękne zdjęcia Siostra!
    Sałatka jak dla mnie bomba, muszę zrobić:)
    Uściski słoneczne :*

    OdpowiedzUsuń
  2. Oczko, to jedno z ulubionych dań w naszym domu
    Zdjęcie cudo

    OdpowiedzUsuń
  3. Dziewczyny, nam sałatka smakowała bardzo. Jeszcze będziemy ją powtarzać. Buziaki za komplementa ślę ;)**

    pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  4. Soczewica w sałatkach jest pyszna!

    OdpowiedzUsuń
  5. a ja jakieś tam soczewicowe słoje na oknie widziałam :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Dobrze widziałaś, ale następnym razem będzie już półka, a nie parapet ;)

    OdpowiedzUsuń
  7. Bardzo fajna sałatka! Mniam!
    Lubimy takie!
    Tymczasem dzięki wielkie za wspólną recenzję Frizzante!

    OdpowiedzUsuń
  8. Gabriel, pasowałaby do tego wina ;)

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za odwiedziny i komentarz.

Pozdrawiam
oczko

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...