czwartek, 17 listopada 2011

Gotujemy po polsku! Ciastka serowe w kilku wersjach

Całkiem niedawno pisałam, że pewnie ciastka zupełnie nieoczekiwanie zrzuciły z piedestału nie tylko kokosanki, ale również owsianki, które były dotychczas w kategorii „the best of”. Okazało się bowiem, że niepozorne, niczym szczególnym nie wyróżniające się ciastka serowe nagle dostały pierwsze miejsce na podium. Najlepsze w tym wszystkim jest to, że nie dość, że potrzebują skandalicznie mało produktów (zaledwie 3), aby powstać, to jeszcze robi się je ekspresem.



Najpierw znalazłam na nie przepis u Ewelosy, niedługo potem w wersji troszkę bardziej wypasionej na Palce Lizać. Za pierwszym razem zrobiłam więc oba rodzaje. Ale ponieważ Pan R. piał z zachwytu nad nimi, (że one są prawie jak ciasto francuskie, które notabene bardzo lubi) postanowiłam zakupić kolejną porcję sera i uskutecznić je raz jeszcze. Przy okazji Młoda dała fajny pomysł, że można by je zrobić z salami, a Pan R. dorzucił propozycję z dżemem. Łyknęłam to jak rybka haczyk i następnym razem oprócz jabłkowych zrobiłam jeszcze pierożki: jedne z dżemem, drugie z salami, a trzecie z parówką. Moim zdaniem na wytrawnie ciastka serowe smakowały jeszcze lepiej. W wersji z dżemem mieliśmy jedno zastrzeżenie – nie może być zbyt rzadki, bo wypływa w trakcie sesji w piekle. Dobra będzie jednak marmolada i tym właśnie nadzieję je następnym razem.

A propos takich serowych deserów – mam jeszcze dwa przepisy, które czekają na realizację: jeden to smak dzieciństwa, drugi – coś podobnego do tych tutaj ciastek. Ale to innym razem.

Ewelosa napisała u siebie, że ciastka serowe robiła jej mama, kiedy Ewelina była pacholęciem. Podejrzewam, że jej rodzicielka przepis wzięła z biblii zwanej „Kuchnia Polska”. Tym samym dodaję przepis do akcji Gotujemy po polsku u Grumków, której patronem jest serwis zPierwszegoTłoczenia.pl. Zaś z uwagi na ser dodaję do durszlakowej akcji Wina i Sery.



Ciastka serowe (za Ewelosą i serwisem Palce Lizać)

po tyle samo (np. 25 dag)
sera
mąki
masła (ja masła dałam mniej, na 25 dag sera i mąki dałam 20 dag masła)
ewentualne dodatki: jabłka, marmolada, salami, parówki etc.
edit (27.11.2011 r.):kolejne pierożki nadziałam marmoladą różaną - to był strzał w dziesiątkę!

Mąkę, ser i masło łączymy razem na stolnicy (lub w misce) i wyrabiamy na dość gładkie ciasto.
Wycinamy foremkami ciasteczka(albo krążki zwykłą szklanką, jak robiłam to ja) i pieczemy około 25 minut w temp. 160'C.


Dodaję do akcji:

,

Gotujemy po polsku!
"Patronem akcji Gotujemy po polsku! jest serwis zPierwszegoTłoczenia.pl"

24 komentarze:

  1. znam i robię - nam najbardziej smakują w cząstkami jabłek albo brzoskwiń :)

    OdpowiedzUsuń
  2. O! brzoskwinie! Dobry pomysł! :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Nigdy nie jadłam takich ciastek, zapowiadają się wspaniale :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Uwielbiam je...ja z tego ciasta robię rogaliki, też są pyszne.

    OdpowiedzUsuń
  5. Znam ten przepis, ciastka 1/3 się nazywa, :) ale nigdy nie miałąm okazji się jakoś za to zabrać... wniosek z tego taki, zrobić je i mam już naet pomysł z czym!

    Pozdrawiam i zapraszam do mnie:)
    ps wytrawne

    OdpowiedzUsuń
  6. Zemi, bardzo fajne te ciacha! Wszystkie składniki extra i Twój zachwyt aż się czuje w każdym słowie, ale tylko nie parówki..., bo cały czar pryska..., plis...

    OdpowiedzUsuń
  7. Nigdy takich nie widziałam, fajne!

    OdpowiedzUsuń
  8. Cudowne te ciastka Kochana! :))
    Mniam,mniam. Chętnie bym spróbowała w każdej z wersji:)
    Buziole:*

    OdpowiedzUsuń
  9. Uwielbiam takie ciasteczka:)I wiesz jakbyś nadmiar miała, to podam adres, gdzie podesłać;)

    OdpowiedzUsuń
  10. Bardzo zachęcająco na mnie zerkają,zupełnie jakby chciały powiedzieć "zjedz mnie" ! ;)

    Kiedyś piekłam takie ciasteczka, ale to było strasznie dawno temu. Dzięki, że o nich przypomniałaś ! :)

    OdpowiedzUsuń
  11. ciasteczka wytrawne... serowe...
    idealne na domówkę jako coś do pochrupania!
    zamiast monotonnych, wszędobylskich chipsów.

    http://www.slodkakarmel-itka.blogspot.com
    http://www.karmel-itka.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  12. Uwielbiam takie kruche ciasteczka :)

    OdpowiedzUsuń
  13. w końcu są! na bank zrobię, tylko nie wiem w jakiej wersji ;)

    OdpowiedzUsuń
  14. A to nadzienie typu jabłka dżem, dodajesz przed pieczeniem czy po?

    OdpowiedzUsuń
  15. Slyvvio--->są naprawdę łatwe w produkcji :)

    Angie--->rogaliki to świetny pomysł! Też zrobię :)

    Dream--->1/3? To by się zgadzało! :) Ciekawa jestem z czym je zrobisz :)

    Ewelajno--->parówko rzeczywiście nie są szczytem wykwintności, ani specjalnie cudownego smaku, ale wierz mi parówka parówce nie równa. My kupujemy najczęściej z szynki, z największa ilością mięsa w środku i nie MOM

    Grace i Siostra--->polecam Wam je upiec :)

    Moje Pasje--->ja też je lubię - na wyrawnie

    Ati--->już dawno słuch po nich zaginął, ale mam nowy ser w lodówce ;)

    Abberko--->do usług! Co Ci jeszcze przypomnieć? ;)))

    Karmelitko--->nie tylko na domówkę, to jest też świetna przekąska do pracy :)

    Marto--->bardzo kruche to one są, bardziej takie półfrancuskie

    Princi--->no widzisz! miksera nie trzeba ;) Nadzienie przed pieczeniem oczywiście - jabłka tak, jak te zdjęcia wyżej - na połówkę koła kawałek jabłka i przykrywam drugą połówką, albo lepię pierożka


    pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
  16. hmmm pierożka lepisz powiadasz? ;p

    OdpowiedzUsuń
  17. Tak, dobrze przeczytałaś. Dostałam też wyżej dobry pomysł z rogalikami ;)

    OdpowiedzUsuń
  18. o matko jedyna.... gdybym się nie odchudzała zjadłabym je wszystkie!!!
    muszę pomyśleć nad wersją "lajt" tych ciastek.
    DietetyczneSiostry pozdrawiają i zazdroszczą

    OdpowiedzUsuń
  19. Ależ, ależ! One są bardzo dietetyczne - zero w nich cukru :)

    OdpowiedzUsuń
  20. O, namiętnie je wypiekałam kiedyś, sa proste (do zrobienia i zapamiętania) i pyszne! Z cukrem pudrem to jest to.

    OdpowiedzUsuń

Z uwagi na zalewający blog anonimowy spam zostałam zmuszona włączyć opcję komentowanie tylko zarejestrowanym użytkownikom.

Przepraszam za tę niedogodność i mimo to zapraszam do komentowania :)

Pozdrawiam
oczko

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...