piątek, 14 października 2011

Gotowanie na okrągło: kulki rybne z mozzarellą i koperkiem

Po szybkiej kolacji, wracam do formy ideału – kuli ;) Tym razem coś, co wymyśliliśmy, bo trzeba było znaleźć dobry sposób utylizacji mozzarelli, której termin przydatności do spożycia zbliżał się do tej alarmującej granicy.
Rozmroziliśmy filety rybne, na zakupach do wózka włożyliśmy pęczek koperku, a potem zaczęłam toczyć kule. Całe szczęście patelnię we władanie mogłam oddać Panu R. ;) Kulki były na obiad do lanczboksa zapakowane z kaszą gryczaną.


ps. Do zobaczenia jutro na Blog Forum w Gdańsku :)




Kulki rybne z mozzarellą i koperkiem (nasz pomysł)

4 filety rybne z dorsza
duża mozzarella
koperek
jajko
bułka tarta
koperek
sól, pieprz

Rozmrożone filety wrzuciłam do wrzątku i gotowałam chwilę, aby mięso zdążyło się ściąć. Rozmiażdżyłam w misce, dorzuciłam rozdrobnioną mozzarellę, koperek, sól, pieprz (kulki robiłam dwa razy - za pierwszym razem dorzuciłam surowe jajko, drugim razem zaniechałam tego) i bułki tartej tyle, aby można było utoczyć kulki (oraz aby się nie rozwalały). Obtaczałam w rozbełtanym jajku i bułce tartej. Potem zostały usmażone.


Ze względu na małą ilość składników i niski koszt produkcji dania, kulki dodaję do akcji:




23 komentarze:

  1. Śliczne kuleczki. Muszę spróbować :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Tylko ja smażyć nie lubię, więc z radością oddałam patelnię Panu R. ;))

    OdpowiedzUsuń
  3. Slyvvio--->robi się je szybko i łatwo. Polecam.

    OdpowiedzUsuń
  4. Rybka w wersji lux - bardzo mi sie podoba :)

    OdpowiedzUsuń
  5. oooo takie kulki to bym chętnie zjadła :D mniam!

    OdpowiedzUsuń
  6. bardzo apetyczne, mogę jedną?

    OdpowiedzUsuń
  7. ohhh to te kuleczki, powtarzam jeszcze raz: wyglądają obłędnie, albo to przez Twoje umiejętności fotograficzne albo kulinarne-sama nie wiem ;)

    OdpowiedzUsuń
  8. Kumo--->lux ale bez zbędnych kosztów ;)

    Akanak--->robią się szybko, jeszcze szybciej się jedzą ;)

    Pyzo--->jedną i więcej też ;)

    Princi--->och ale słodzisz! Dobra, dostaniesz dzisiaj buziaka ;)


    pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
  9. coś ostatnio wszystko kuliste u Cię czy to jakiś ukryty szyfr ? hihihi
    lubię rybne klopsy :-)

    OdpowiedzUsuń
  10. Ależ oczywiście, że tak - zmierzam do ideału ;)) haha!

    OdpowiedzUsuń
  11. Oczko ale jak "za pierwszym razem dodałam jajko"- a był drugi raz bez jajek? ;P

    OdpowiedzUsuń
  12. Śliczne te kulki utoczyliście Sis :) Znakomicie wyglądają.
    Pozdrowienia i miłej zabawy w Gdańsku:)

    OdpowiedzUsuń
  13. Cudowne kuleczki! Chetnie bym i u siebie na talerzu takie widziała:)

    OdpowiedzUsuń
  14. fajne kulki, ja nigdy nie mam cierpliwości do toczenia takowych

    OdpowiedzUsuń
  15. Ładne Ci wyszły! Okrąglutkie jak trza:))

    OdpowiedzUsuń
  16. No takie kuleczki to ja rozumiem :) Pysznosci. Wykorzystam przepis nastepnym razem jak mi gdzies mozzarella schowa sie w lodowce :)

    OdpowiedzUsuń
  17. Princi--->faktycznie, mogłam zostać nie do końca zrozumiana. Wyedytowałam odpowiedź.

    Siostra--->w Gdańsku było świetnie, żałuję, że się nie mogłyśmy spotkać...

    Ati--->szybko się je robi, spróbuj :)

    Jswm--->ja toczyć lubię, gorzej wychodzi mi smażenie :)

    Andziu--->dłoń o dłoń - sposób najprostszy na ładną kulę :)

    Majko--->polecam :)


    pozdrawiam

    A teraz siedzę nad relacją o Blog Forum Gdańsk - wychodzi na to, że znowu będzie przerwa od kulek ;)

    OdpowiedzUsuń
  18. Aaaaaa! Dlaczego ja nie wiedziałam, że Ty też będziesz na BFG? ;( Czyli byłyśmy obie, ale nie poznałyśmy się osobiście...

    OdpowiedzUsuń
  19. A to pech! A w której frakcji byłaś? ;)

    To może za to jakaś kawka w Wawie? ;)

    OdpowiedzUsuń
  20. A to były jakieś frakcje? Ja raczej nie grupowo ;-)
    Kawka, o tak!

    OdpowiedzUsuń
  21. No jasne: frakcja kulinarek, szafiarek, marketingowców, technologicznych... ;)

    Dobra, to się zgadamy jeszcze o tej kawkce via @ ;)

    OdpowiedzUsuń
  22. Pan R specjalista od patelni! Dobrze wiedzieć

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za odwiedziny i komentarz.

Pozdrawiam
oczko

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...